سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۴

پس از چند سال تعطیلی و با جابجایی ساختمان؛

کتابخانه نور روستای پل پرزین شهرستان گتوند بازگشایی شد

کتابخانه نور

کتابخانه نور روستای پل پرزین شهرستان گتوند پس از حدود چهار سال تعطیلی و با جابجایی ساختمان، با حضور فرماندار، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان و مسئولان محلی بازگشایی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان خوزستان، کتابخانه عمومی نور روستای پل پرزین شهرستان گتوند پس از حدود چهار سال تعطیلی و با جابجایی ساختمان، با حضور عباس عباسی زاده، فرماندار، عباس حسین زاده، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان و مسئولان محلی بازگشایی شد.

عباس عباسی زاده، فرماندار گتوند در مراسم بازگشایی کتابخانه نور روستای پل پرزین این شهرستان گفت: جای بسی خوشحالی دارد که مبحث کتابخانه به روستاها کشیده شده و توسعه عادلانه خدمات را در نهاد کتابخانه های عمومی کشور شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه توسعه در امر فرهنگی و اجتماعی از اصول اساسی جمهوری اسلامی و دولت سیزدهم است، افزود: امیدواریم افتتاح چنین پروژه های فرهنگی را بیشتر در شهرستان شاهد باشیم؛ چراکه توسعه مراکز فرهنگی در ارتقای فرهنگی جوامع بسیار مؤثر است.

عباسی زاده ادامه داد: روستاهای شهرستان گتوند جمعیت بسیاری دارد. در این شهرستان روستاهای زیادی وجود ندارد اما در ۴۰ روستای موجود، جمعیت متراکم است و توسعه فرهنگی اجتماعی از نیازهای اساسی روستاییان محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه روستاهای این شهرستان از قدمت بالایی برخوردارند، گفت: در این روستاها در حوزه فرهنگی و بهداشت باید به طور اساسی کار شود؛ روستاهای این شهرستان جمعیت حدود سه هزار الی چهار هزار نفری دارند و در مدت هفت سال اخیر حدود ۱۰ هزار نفر به جمعیت روستایی این شهرستان اضافه شد.

فرماندار گتوند خاطرنشان کرد: در شهر گتوند مشکل کمبود کتابخانه وجود دارد. در این شهر با حدود ۳۵ هزار نفر جمعیت تنها یک کتابخانه وجود دارد؛ این بسترهای فرهنگی و اجتماعی باید رشد کند که دانش آموزان این شهرها نیز رتبه های برتر را در کنکور کسب کنند.

عباسی زاده یادآور شد: برنامه های متنوعی در حوزه عشایر توسط کتابخانه ها در این شهرستان طراحی و اجرا شد که امیدواریم چنین برنامه هایی در حوزه شهری نیز برگزار شود.

وی گفت: در پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه ها از درآمدهای شهرداری نیز آماده همکاری بیش از پیش هستیم تا شاهد توسعه فرهنگی در این شهرستان باشیم.

خدمات کتابخانه‌ای در روستاهای فاقد کتابخانه در قالب پیشخان و کتابخانه سیار ارائه می‌شود

همچنین عباس حسین زاده، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان خوزستان در این مراسم با بیان اینکه در چند سال اخیر نگاه سنتی به کتابخانه ها تغییر کرده و خدمات به گونه ای طراحی شده که کتابخانه به پایگاه اجتماعی بدل می شود، گفت: در سال گذشته اولین سند برنامه ریزی کتابخانه های عمومی خوزستان تدوین و در قالب این سند، برنامه ها مدون و اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه حرکت در راستای تحقق شعار سال نیز در دومین سند راهبردی کتابخانه های عمومی خوزستان لحاظ شده است، افزود: برنامه راهبردی سال جدید به شهرستان ها اعلام شد که بتوانیم حرکت رو به جلویی در تحقق شاخص های این سند داشته باشیم.

حسین زاده گفت: در چند سال اخیر سه باب کتابخانه در شهرستان گتوند در بخش های سماله، ترکالکی و جنت مکان بهره برداری شد؛ تعطیلی کتابخانه نور نیز به دلیل اتمام قرارداد و نداشتن ساختمان بود که با واگذاری ساختمان، مشکل این کتابخانه رفع و بازگشایی شد.

وی با بیان اینکه در استان خوزستان بیش از ۴۰ روستای دارای شرایط ایجاد کتابخانه، فاقد کتابخانه هستند، گفت: در ساخت کتابخانه ها اولویت بندی بر اساس جمعیت و میزان دسترسی به خدمات فرهنگی خواهد بود و در حال حاضر ۳۹ کتابخانه روستایی در استان داریم. در روستاهای فاقدکتابخانه، خدمات کتابخانه ای در قالب پیشخان و کتابخانه سیار نیز ارائه می شود که در سال گذشته یک کتابخانه سیار و دو پیشخان خدمات کتابخانه ای در روستاهای استان به بهره برداری رسید.

در این مراسم کتابخانه نور روستای پل پرزین پس از حدود چهار سال تعطیلی و با جابجایی ساختمان این کتابخانه بازگشایی شد.

کتابخانه نور روستای پل پرزین شهرستان گتوند بازگشایی شد

کتابخانه نور روستای پل پرزین شهرستان گتوند بازگشایی شد

کتابخانه نور روستای پل پرزین شهرستان گتوند بازگشایی شد

کتابخانه نور روستای پل پرزین شهرستان گتوند بازگشایی شد

کتابخانه نور روستای پل پرزین شهرستان گتوند بازگشایی شد

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
8 + 0 =